ثامن

ثامن

سیستم های امنیتی

چه غذاهايي در وعده سحري موجب تشنگي ميشود

 
در ماه رمضان افراد روزه دار ميخواهند بدانند در سحري چه مواد غذايي بايد بخورند تا در طول روز در اين آب و هواي گرم دچار تشنگي نشوند. توصيه هاي دکتر احمد درستي را دراين باره ميخوانيم.
يک متخصص تغذيه براي کاهش تشنگي در روزهاي ماه رمضان، حذف ادويه، غذاهاي سرخ کردني و چرب را پيشنهاد کرد.
دکتر احمد درستي گفت: مصرف غذاهايي از قبيل کله‌ پاچه، سيراب شيردان و يا غذاهاي چرب سرخ‌ کردني موجب مي‌شود تا بدن مقدار زيادي چربي و اسيدهاي نوکلئيک دريافت کند که منجر به مشکلات گوارشي، افت سلامتي و همچنين تشنگي شديد مي‌شود.
وي افزود: همچنين مصرف غذاهاي سرخ‌ کردني همراه با ادويه‌ زياد و نيز مصرف گوشت و مواد پروتئيني بيش از حد در وعده سحر به تشنگي در طول روز دامن مي‌زند.
اين عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران، مصرف سس مايونز، سوسيس و کالباس را در وعده سحري نامناسب دانست و گفت: مصرف اين مواد علاوه بر تشنگي، منجر به مشکلات گوارشي از جمله ترش کردن مي‌شود.
دکتردرستي ادامه داد: غذاهاي آبکي و نوشيدن مايعات فراوان همزمان با غذا خوردن، دسترسي آنزيم‌هاي گوارشي به غذا را کاهش داده و منجر به بيماري‌ها و نارسايي‌هاي گوارشي مي‌شود که اگر اين نکات براي تغذيه در ماه رمضان رعايت شود، روزه به بهبود سلامت افراد کمک مي‌کند.
اين متخصص تغذيه، خوردن وعده سحري مناسب را براي همه ضروري دانست و افزود: وعده سحري بايد شامل يک وعده غذاي کامل براي افراد باشد و علاوه بر آن تامين کننده انرژي، پروتئين، مواد معدني و ويتامين‌هاي مورد نياز بدن باشد.
وي افزود: اگر سحري از غذاهاي حاوي قندهاي پيچيده نظير نان، سيب‌زميني آب‌پز، ماکاروني و يا مقداري برنج کم روغن، لبنيات کافي و مقداري سبزيجات تازه و ميوه‌جات و کمي گوشت و حبوبات تشکيل شده باشد، انرژي مورد نياز افراد را تامين مي‌کند.
دکتر درستي، آهسته غذا خوردن، جويدن کافي غذا، لذت بردن از آن و کنار کشيدن قبل از احساس پرخوري را از توصيه‌هاي مشترک دين مبين اسلام و علم تغذيه عنوان کرد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: مریم ׀ تاریخ: دو شنبه 15 تير 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , ntsamen.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com